niedziela, 24 listopada 2013

Gołąb z obrączką

Tak naprawdę miałem w planie innego posta, ale przytrafiła mi się pewna sytuacja. Wczoraj przyplątał się do mnie gołąb. Znalazł go mój tata koło domu. Dostał jeść i pić. Ma dwie obrączki zieloną i czarną. Na czarnej nic nie pisze a na zielonej to co na pierwszym zdjęciu. Może ktoś z was pomoże mi odczytać co oznaczają te cyfry i litery, bo nie jestem pewien? Chciałbym wiedzieć skąd jest ten gołąb i do kogo on należy.










Ponieważ zbliża się sezon karmnikowy, zapraszam do przeczytania posta Jak dokarmiać ptaki a także Zapasy



43 komentarze:

  1. HGR - hodowca gołębi rasowych? Warto by było skontaktować się z jakimś gołębiarzem albo z Polskim Związkiem Gołębi Pocztowych. Właściciele zazwyczaj są bardzo mocno przywiązani do swoich ptaków, pomijając fakt, że niektóre z nich są warte małą fortunę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałem nieraz ceny takich gołębi to niektóre kosztowały naprawdę nie mało:)

      Usuń
  2. Nie znam się na oznaczeniach, ale kiedyś wiosną usiadł taki zmęczony gołąb nad naszym oczkiem. Pożywiliśmy go, odpoczął i odfrunął- piękny był!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten u mnie może też odfrunie jak się trochę wzmocni:)

      Usuń
  3. to gołab hodowlany zeszłoroczny,a rasa to chyba Jarzębiak choć osobiście takiej rasy jeszcze nie widziałam na żywo:)Prawdopodobnie komuś zwiał-poszukaj w swojej okolicy hodowców gołębi to może będą wiedzieć czyj.Nie wiem czy są dobrymi lotnikami ale jeśli hodowca za krotko trzymał w gołębniku to mógł zwiać i zabłądzić:)tyle mogę pomóc.

    OdpowiedzUsuń

  4. Ciekawa historia Ci się trafiła, daj znać jak się skończyła :) Pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie masz źle ustawionego czasu przypadkiem w ustawieniach, teraz jest 19, zmień strefę czasową :)

      Usuń
    2. Dzięki za uwagę co do czasu nie zauważyłem tego:)

      Usuń
  5. he is beautiful. i hope you can find the owner.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam nadzieję że trafi do domu:)

      Usuń
  6. Tez jestem ciekawa jak sie ta historia skonczy! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Gołąb piękny, skoro zaobrączkowany to ma dom, ze tak powiem. Monika ma rację poszukaj w okolicy, albo skontaktuj się z jakims stowarzyszeniem (?) hodowców - może oni znajdą właściciela gołębia. Ja bym go nie wypuszczała bo skończy jako koci obiad...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak koty go nie dopadną:) Jak się trochę wzmocni to mam nadzieję, że poleci dalej:)

      Usuń
  8. Można też spróbować na Forum Przyroda. Daj znać co ustalisz, bo to ciekawe. Może z daleka przyleciał? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już spróbowałem i narazie czekam. A jeśli dobrze wyszło to pochodzi on z Białem Podlaskiej:)

      Usuń
    2. :) Ja też mam ptaszka z obrączką, ale jeszcze nie wrzuciłem :)

      Usuń
  9. http://www.pzhgp.pl/szgp/index.php?action=form formularz zgłoszenia gołębia z obrączką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za stronę. Od razu zgłosiłem:)

      Usuń
  10. http://0364.oddzial.com/pl/zagubione/filtrowanie-golebi-zagubionych-przyblakanych A tutaj możesz sobie pooglądać, jak wyglądają numeracje gołębich obrączek. HGR to podobno skrót od "Hodowca gołębi rasowych", tak piszą tutaj http://www.forum.woliera.com/viewtopic.php?t=5419 Niestety nie wszyscy hodowcy należą do związku hodowców gołębi, więc może być ciężko znaleźć właściciela. PL - Polska, 12 - pewnie rok (wyklucia?), 7 - być może oddział (z wyszukiwarki na tej stronie wynika, że 07 to Biała Podlaska http://www.oddzialy.kazimierzhodowca.win.pl/strony/szukaj.aspx) a reszta to numer gołębia.

    Nawet jak nie znajdziesz właściciela, to gołąb sam powinien trafić do domu, jak to gołąb. Może jest tylko zmęczony i potrzebuje coś zjeść i odpocząć, a potem poleci. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, że poleci ale zobaczymy:)

      Usuń
  11. Ciekawa przygoda, pewnie ktoś na niego czeka. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. Tylko wtedy co oznacza PL? Przymierze polsko-węgierskie? ;) A tak na serio, to po wpisaniu w google "gołębie obrączka HGR" wyniki potwierdzają, że jest to skrót od hodowli gołębi rasowych.

      Usuń
    2. Na pewno nie Węgry też sprawdzałem i wyszło mi tak jak Justynie:)

      Usuń
  13. Nie jestem niestety bardzo znane z tego sportu, ale mam nadzieję, że jest ktoś, na swoim blogu, że można pomóc znaleźć właściciela. Tych gołąb Ten gołąb może również pochodzić z innego kraju. To jest piękny ptak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej pochodzi z Polski bo ma na obrączce PL:)

      Usuń
  14. Ciekawa jestem jak zakończy się przygoda gołębia, pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa przygoda, choć dla gołębia może niekoniecznie. Chociaż, szczęściarz, dobrze trafił. Miejmy nadzieję, że wróci do domu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj! ;) Dziękuję za komentarz na moim starym blogu, przepraszam, że dopiero teraz odpisuję i jednocześnie zapraszam na moją nową stronkę, która jest jeszcze w trakcie rozwoju. Masz może ochotę na blogowy kontakt?:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zajrzę jeżeli podasz mi adres:)

      Usuń
  17. Jaki piękny gołąb! Też jestem ciekawa co te napisy znaczą. Miałam podobną przygodę latem. Też miał obrączkę, oddałam go sąsiadowi , który hoduje gołębie. Niestety mój gołąb źle skończył, zjadł go kot!!!!
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  18. tak dla potomnych, tu można sprawdzić skąd pochodzi gołąb pocztowy:
    http://www.oddzialy.kazimierzhodowca.eu/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za ślad po Twojej obecności:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...