niedziela, 24 listopada 2013

Gołąb z obrączką

Tak naprawdę miałem w planie innego posta, ale przytrafiła mi się pewna sytuacja. Wczoraj przyplątał się do mnie gołąb. Znalazł go mój tata koło domu. Dostał jeść i pić. Ma dwie obrączki zieloną i czarną. Na czarnej nic nie pisze a na zielonej to co na pierwszym zdjęciu. Może ktoś z was pomoże mi odczytać co oznaczają te cyfry i litery, bo nie jestem pewien? Chciałbym wiedzieć skąd jest ten gołąb i do kogo on należy.










Ponieważ zbliża się sezon karmnikowy, zapraszam do przeczytania posta Jak dokarmiać ptaki a także Zapasy



47 komentarzy:

  1. HGR - hodowca gołębi rasowych? Warto by było skontaktować się z jakimś gołębiarzem albo z Polskim Związkiem Gołębi Pocztowych. Właściciele zazwyczaj są bardzo mocno przywiązani do swoich ptaków, pomijając fakt, że niektóre z nich są warte małą fortunę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałem nieraz ceny takich gołębi to niektóre kosztowały naprawdę nie mało:)

      Usuń
  2. Nie znam się na oznaczeniach, ale kiedyś wiosną usiadł taki zmęczony gołąb nad naszym oczkiem. Pożywiliśmy go, odpoczął i odfrunął- piękny był!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten u mnie może też odfrunie jak się trochę wzmocni:)

      Usuń
  3. to gołab hodowlany zeszłoroczny,a rasa to chyba Jarzębiak choć osobiście takiej rasy jeszcze nie widziałam na żywo:)Prawdopodobnie komuś zwiał-poszukaj w swojej okolicy hodowców gołębi to może będą wiedzieć czyj.Nie wiem czy są dobrymi lotnikami ale jeśli hodowca za krotko trzymał w gołębniku to mógł zwiać i zabłądzić:)tyle mogę pomóc.

    OdpowiedzUsuń

  4. Ciekawa historia Ci się trafiła, daj znać jak się skończyła :) Pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie masz źle ustawionego czasu przypadkiem w ustawieniach, teraz jest 19, zmień strefę czasową :)

      Usuń
    2. Dzięki za uwagę co do czasu nie zauważyłem tego:)

      Usuń
  5. he is beautiful. i hope you can find the owner.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez jestem ciekawa jak sie ta historia skonczy! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Gołąb piękny, skoro zaobrączkowany to ma dom, ze tak powiem. Monika ma rację poszukaj w okolicy, albo skontaktuj się z jakims stowarzyszeniem (?) hodowców - może oni znajdą właściciela gołębia. Ja bym go nie wypuszczała bo skończy jako koci obiad...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak koty go nie dopadną:) Jak się trochę wzmocni to mam nadzieję, że poleci dalej:)

      Usuń
  8. Można też spróbować na Forum Przyroda. Daj znać co ustalisz, bo to ciekawe. Może z daleka przyleciał? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już spróbowałem i narazie czekam. A jeśli dobrze wyszło to pochodzi on z Białem Podlaskiej:)

      Usuń
    2. :) Ja też mam ptaszka z obrączką, ale jeszcze nie wrzuciłem :)

      Usuń
  9. http://www.pzhgp.pl/szgp/index.php?action=form formularz zgłoszenia gołębia z obrączką

    OdpowiedzUsuń
  10. http://0364.oddzial.com/pl/zagubione/filtrowanie-golebi-zagubionych-przyblakanych A tutaj możesz sobie pooglądać, jak wyglądają numeracje gołębich obrączek. HGR to podobno skrót od "Hodowca gołębi rasowych", tak piszą tutaj http://www.forum.woliera.com/viewtopic.php?t=5419 Niestety nie wszyscy hodowcy należą do związku hodowców gołębi, więc może być ciężko znaleźć właściciela. PL - Polska, 12 - pewnie rok (wyklucia?), 7 - być może oddział (z wyszukiwarki na tej stronie wynika, że 07 to Biała Podlaska http://www.oddzialy.kazimierzhodowca.win.pl/strony/szukaj.aspx) a reszta to numer gołębia.

    Nawet jak nie znajdziesz właściciela, to gołąb sam powinien trafić do domu, jak to gołąb. Może jest tylko zmęczony i potrzebuje coś zjeść i odpocząć, a potem poleci. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa przygoda, pewnie ktoś na niego czeka. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. Tylko wtedy co oznacza PL? Przymierze polsko-węgierskie? ;) A tak na serio, to po wpisaniu w google "gołębie obrączka HGR" wyniki potwierdzają, że jest to skrót od hodowli gołębi rasowych.

      Usuń
    2. Na pewno nie Węgry też sprawdzałem i wyszło mi tak jak Justynie:)

      Usuń
  13. Nie jestem niestety bardzo znane z tego sportu, ale mam nadzieję, że jest ktoś, na swoim blogu, że można pomóc znaleźć właściciela. Tych gołąb Ten gołąb może również pochodzić z innego kraju. To jest piękny ptak.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa jestem jak zakończy się przygoda gołębia, pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa przygoda, choć dla gołębia może niekoniecznie. Chociaż, szczęściarz, dobrze trafił. Miejmy nadzieję, że wróci do domu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj! ;) Dziękuję za komentarz na moim starym blogu, przepraszam, że dopiero teraz odpisuję i jednocześnie zapraszam na moją nową stronkę, która jest jeszcze w trakcie rozwoju. Masz może ochotę na blogowy kontakt?:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaki piękny gołąb! Też jestem ciekawa co te napisy znaczą. Miałam podobną przygodę latem. Też miał obrączkę, oddałam go sąsiadowi , który hoduje gołębie. Niestety mój gołąb źle skończył, zjadł go kot!!!!
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  18. tak dla potomnych, tu można sprawdzić skąd pochodzi gołąb pocztowy:
    http://www.oddzialy.kazimierzhodowca.eu/

    OdpowiedzUsuń
  19. Od tygodnia o tej samej porze przylatuje golob a rano odlatuje.coś mu się stało bo kuleje,ma obrączkę pl10 10/16

    OdpowiedzUsuń
  20. w piątek 5.10.2019roku około godziny 19:30 wleciał do mojego garażu gołąb i do dziś nie odleciał. Dostał wodę i ziarno. Dziś jakby trochę odżył ale dalej nie zamierza nigdzie odlatywać. Co z nim zrobić, na siłę wyganiać nie chce acz kolwiek trochę mi przeszkadza. Ma dwie obrączki na czerwonej udało mi się odczytać numer: PL 0460 17 - 3200

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam mam przybłąkanego gołąbka strasznie zmęczona biedulka Pl 20 11052

    OdpowiedzUsuń
  22. Uważam,ze ten który wypuszcza na tzw.loty gołębie to chory człowiek. Niech sam za nim leci kilkaset kilometrów z pożywieniem i piciem! Dwa dni u mnie nocował głodny gołąb, prawdopodobnie był słaby żeby lecieć dalej.Malo brakowało byłby zjedzony przez psa. Czy taki ktoś zastanawia się gdzie ten gołąb jest po wypuszczeniu, co się z nim stało, czy myśli sobie mam to gdzieś wypuszcze następnego... Czy to normalne? Wielcy wielbiciele gołębi...

    OdpowiedzUsuń
  23. Długo już śledzę ten blog, są tu ciekawe i przydatne informację, polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzień dobry przyleciał do nas bialy gołąb z obrączkami zielona I pomarańczowa beż nr.prosze o radę co zrobic z nim

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za ślad po Twojej obecności:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...