czwartek, 9 października 2014

Ptasia Warszawa cz.2

Dziś następny ptak z Warszawy - Wrona siwa. Ptak raczej miastowy, ale nigdy nie robiłem mu zdjęcia, ponieważ do miasta nie miałem potrzeby brać ze sobą aparatu. W Warszawie wykorzystałem okazję i moja lista się powiększyła. W miejscach z dużym skupiskiem ludzi ptaki bardzo się oswajają a ta wrona to kolejny dowód. Krukowate dla większości ludzi to brzydkie, szare i wredne ptaki. Osobiście mi nie przeszkadzają i nawet podobają. Co ciekawe to wcale nie głupie ptaszory a wręcz przeciwnie - bardzo mądre.

Wrona, wrona siwa (corvus cornix) - gatunek średniego ptaka z rodziny krukowatych. W Polsce średnio liczny ptak lęgowy najczęściej spotykany w miastach. Żywi się owadami, dżdżownicami, myszami, owocami, odpadkami ze śmietników itp.  Jesienią odlatuje na zachód, a ptaki które widzimy w zimie pochodzą z terenów wschodnich.

Głos wrony:









Pozdrawiam Karmnik54:)

33 komentarze:

  1. Powiem szczerze nigdy nie widziałam siwej wrony. U mnie są te czarne. Ja lubię wrony, są bardzo pożyteczne, robią renowacje moich trawników i przy okazji dziobami napowietrzają darń........żartowałam potrafią narobić dużo bałaganu, ale są bardzo inteligentne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrony w nas są tylko takie. Te "czarne" o których mówisz to pewnie kruki, albo gawrony, albo kawki. Zobacz te ptaki na grafice google wtedy pewnie dowiesz się co do Ciebie przychodzi:) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. W mieście to raczej - póki co, bo słyszałam o przenoszeniu się do miast - kruk jest mało prawdopodobny. Więc raczej gawron albo kawka. A w sumie, to jest jedna czarna wrona, tylko w Polsce pojawiająca się naprawdę sporadycznie: czarnowron :) Kiedyś był uznawany z wroną siwą za jeden gatunek, mogą się krzyżować.

      Usuń
    3. U mnie na wsi to nie ma ani kruków, ani gawronów, ani wron, ale już klika miejscowości dalej zaczynają się pojawiać z tym że gawronów prawie nie widuję.

      Usuń
  2. Zawsze byłam przekonana, że wrony są tylko czarne :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, ładnie się ustawiła :) W moim mieście ich nie ma, są tylko czarne "glapy", jak się u nas na nie mówi - odróżniam je ;) U mnie na osiedlu głównie kawki grasują.
    Wrony widziałam, ale nie pamiętam gdzie. Chyba nad morzem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I można się jej teraz spokojnie przyjrzeć ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wrona siwa to rzadki ptak, przynajmniej na moim terenie nie widoczny. Kiedyś na wsiach dużo ich było, teraz sroki widać i gawrony. Wrony jak na lekarstwo. Swietnie, że zobaczyłam ją na zdjęciu i nie wiedziałam, że zimują u nas te ze wschodu:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moich okolicach z kolei nie spotka się gawrona. Ani jednego. Pojedyncze wrony się zdarzają, gawrony - nigdy. Kilkadziesiąt kilometrów dalej już są. Słyszałam kiedyś, że gawron nie lubi miejsc otoczonych lasami (w tym przypadku by się to zgadzało), ale nie wiem na ile to prawda.

      Usuń
    2. U mnie tak jak pisałem wcześniej też ich nie ma jedynie sroki a wcale nie ma tak dużo lasów. Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Powiedzmy Karmniku że MIEJSCAMI bardzo pospolity - u mnie pojawia się jedynie jedna para i to w okresie zimowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może zmienię to jednak na miejscami:) W okolicy Krakowa dość często je widuje, a od Was słyszę że jednak nie taki łatwy do obserwacji:) Dzięki za komentarz, lecę zmienić:)

      Usuń
  7. U mnie ich nie ma, za to widzę je od czasu do czasu nad morzem.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wrona siwa? widzę ją po raz pierwszy.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślicznie wyszła na zdjęciach ,pięknie to też ptak.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładne zdjęcia :)
    Widzę że nagrywasz głosy, jakim urządzeniem to robisz?

    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pobieram z tej strony:) - http://www.xeno-canto.org/

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Piekne zdjecia:) Ciekawe czy wrona zaprzyjaznila sie z kaczka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy czy ktoś dawał im jeść - jeśli tak to była walka:)

      Usuń
  12. Super fotki wrony,fajnie,że można je focić z tak bliska:)

    OdpowiedzUsuń

  13. Sprytne ptaszysko :-) Dobre zdjęcia, zmieniłeś aparat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie zmieniłem. Fotki dobre bo ptaki oswojony i można się spokojnie i dobrze ustawić:) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. W Warszawie to do wrony można podejść na metr :)

      Usuń
  14. Ludzie w większości nie lubią krukowatych, ale są naprawdę piękne i mądre. Fajna wrona :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za ślad po Twojej obecności:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...