czwartek, 26 marca 2015

Myszołów

Myszołów o którym ostatnio pisałem jednak do mnie wrócił. Udało mi się mu zrobić zdjęcie podczas lotu. Nie był sam a w towarzystwie jeszcze dwóch osobników. 

Myszołów, myszołów zwyczajny (Buteo buteo) -  gatunek dużego ptaka drapieżnego z rodziny jastrzębiowatych. Występuje na terenie całej Polski w lasach przy których znajdują się pola i łąki. Jego pożywienie stanowią myszy i norniki a także szczury, krety, żaby, węże czy ptaki do wielkości bażanta. Gniazdo zakłada wysoko w koronie drzew i wykonuje je z gałązek. Składa w nim 2-4 jaj. Przylot od końca lutego do marca, odlot od września do października. Często zimuje w kraju.

Głos myszołowa:




Niedługo święta i przerwa od szkoły, więc postaram się nadrobić zaległości i wezmę się za czytanie i komentowanie Waszych blogów.



Pozdrawiam Karmnik54:)

20 komentarzy:

  1. Super zdjęcia! :) U mnie w okolicy domu w mieście myszaków nie ma, ale na wsi jest ich pełno :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mieście dużo łatwiej o krukowate:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Piękny ptak. Rzadko je widuję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcie, miałeś farta :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj na spacerze zaczelam podchodzic jakiegos drapieznego ptaka, ktory siedzial na slupie. Albo byl to wlasnie myszolow, albo kania. Juz-juz go mialam w obiektywie... kiedy szturmem podbiegla Kira i mi go przeploszyla. Zniknal za drzewami... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kanie bardzo bym chciał zobaczyć:)

      Usuń
  5. Fantastyczne zdjęcia i piękny drapieżnik !!! W locie wygląda wspaniale ale w okolicy moich karmników nie chcę go widzieć !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety one tez muszą się pożywić:)

      Usuń
  6. Zjęcia naprawdę piękne. Pięknie widać ubarwienie piór i lotki na skrzydłach.U nas jest sporo myszołowów. Codziennie słychać ich krzyk nad sadami, ogrodem, polami. Kiedyś krążyło nad domem małe stado. Zrobiłam zdjęcia, ale wyszły niezbyt udane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest około pięciu osobników:)

      Usuń
  7. Kołujący myszołów to wdzięczny temat - świetnie się prezentuje. Gratulacje!
    Ja też bym wolał modraszki, ale one mają zwykle bazę gdzieś w okolicy. Za to w półotwartych w tamtym roku miałem muchołówki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładnie uchwycony! Bardzo lubimy myszołowy. U nas post o rozpoznawaniu wieku tego gatunku... Zapraszamy! :-)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za ślad po Twojej obecności:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...