środa, 23 października 2013

Budka lęgowa

Na zdjęciach poniżej stara i zapomniana budka lęgowa dla ptaków. Wisiała tak na drzewie bardzo długo, 
ale jak widać, trochę się rozleciała, a dokładnie odpadło dno. Ściągnąłem ją z drzewa i wyczyściłem 
wnętrze. W środku znalazłem pióra i jajka. Przez ostatnie lata w budce widziałem tylko szpaki które z 
powodzeniem odchowywały potomstwo. Nie wiem czy jeszcze jakiś ptak będzie chciał tam zamieszkać, ale 
wymienię dno i pomniejszę otwór wlotowy, bo szpaków już nie chcę. Mam w planie zrobić jeszcze dwie dla sikorek. Co z tego wyjdzie? Okaże się na wiosnę.




 Pióro należy chyba do szpaka.


 Nie wiem czy te pióra świadczą o tym, że w budce miały się gołębie czy naznosiły je szpaki?





Skończyłem już cztery zakładki które miałem w planie:
Zapraszam do oglądania.

22 komentarze:

  1. Zaiste, dziwna kolekcja piór w tej budce...

    Ja mam od dawna w planach zwieszenie budki, ale sama nie zrobię, a te sklepowe jakieś takie niefajne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdziwy ptasi hotel - dla każdego coś miłego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. interesting array of feathers you found.

    OdpowiedzUsuń
  4. Różnorakie pióra, skoro budka nie była czyszczona, to może różne gniazdowały:) Interesujące. Muszę tęż wyczyścić budkę, a właściwie skrzynkę na listy, w której były sikorki. Może dzięki Twojemu postowi i mój na ten temat powstanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często słyszę o gniazdach w skrzynkach na listy:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. czuć ,że to Twoja pasja :-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Sądząc po piórach to są to pióra gołębi domowych,kur i chyba pantarki.Szpaki lubią znosić wszystko do gniazda."Moje"uwielbiają kwiatki szczególnie bratki i aksamitki młode rośliny dopiero posadzone-wiosną cały rządek mi wyrwały:)Fajnie,że dbasz o to by ptaki miały gdzie się lęgnąć.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do piór miałem podobne przypuszczenia. Mi szpaki wydzobały cały rządek pietruszki i dlatego ich już nie chce:) Niech przyjdą inne ptaki:)

      Usuń
  7. Miło u Ciebie i ciekawie, z przyjemnością się tu wraca!

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka stara budka po renowacji na pewno znajdzie lokatorów. Ja powiesiłem dwie nowe i nici. Może byłem za ambitny ;) - celowałem w rzadsze u mnie gatunki. A piórka mogły być tylko wyściółką, jak wyżej zauważono, więc trudno wyrokować o dawniejszych lokatorach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję ptaszki u ciebie zamieszkają:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. " Pióro należy chyba do szpaka." Pomyłka, do dzięcioła ;)

    OdpowiedzUsuń

  10. Widać duży otwór :), najlepiej nabić deskę z mniejszym otworem w miejsce starego :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za ślad po Twojej obecności:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...